Miért jó ha magas a tesztoszteron szint egy férfiban? Ez a hormon felelős az izomtömeg növekedésért, a versenyszellemért, a libidóért, azért, hogy ne legyünk levertek, a spermiumok képződéséért, az erős immunrendszerért. Ezek külön-külön is megérnének egy misét, de így egyben...

tesztoszteron,szexpartner

Nem egyszerű versenyezni azokkal, akik közvetlenül a testükbe szúrják a laborban összerakott tesztoszteront, viszont csak enélkül van értelme a fitnesznek. Ha már az injekciós tű bekerül a képbe akkor annak már onnantól semmi köze az egészséghez, csak a megalomániához, az önbizalomhiányhoz és a hiúsághoz. Mindenkinek saját döntése, hogy mit tesz a testével, de aki nem szeretné, hogy a kúra alatt meggyméretű golyókat villantson és a szer után hónapokig csak lógjon a pöcke és ösztrogéncsöcsei nőjenek, annak inkább a lassabb de biztosabb megoldás javasolt. Az alábbi 20 pont saját tapasztalat, lehet mindenkinél másképp működik de nálam az alábbiak működtek.

1. Heti 4-5 súlyzós edzés, ami nem dumálást jelent a haverokkal, hanem kemény izomszövet szaggatást. Próbáld minden edzésen a saját határaid feszegetni, azért mész le, hogy fejlődj, nem azért, hogy 2 órát lébecolj. Azt otthon is meg tudod tenni, akkor már tartsd meg a bérlet árát. 

2. Napi legalább 8-9 óra alvás. Hiába mennek a haverok sörözni éjszaka vagy playstationöznél hajnalig, ha magas teszto szintet akarsz, akkor fogod magad és időben lefekszel durmolni. Alvás után 90 perccel indulnak meg azok a kedvező folyamatok a szervezetedben, amikor a tesztoszteron és a növekedési hormon termelés tetőzik.


alvás,tesztoszteron,szexpartner3. Ha teheted napközben egy félórát szundíts. Ez sajnos sokaknak irreális, gyerek, munka és egyebek mellett, de ha van időd 1 óra Való Világot nézni akkor erre is van.

4. Figyelj, hogy mit eszel. A hús és a zsíradékok elengedhetetlenek. A szemetet hagyd meg annak aki igénytelen a testével szemben. A csoki, cukor és krumpli nem játszik.

5. ZMB6. Cink, magnézium és B6 külön-külön kiválóan hat a tesztoszteron termelésre, ha ezt a hármat egy kombóban fogyasztod, abból csak jó sülhet ki.

6. Vannak egyéb természetes tesztoszteron fokozó készítmények, mint a Tribulus, a Saw Palmetto, görögszéna kivonat vagy a népszerű karnitin is.

7. Inkább esténként edzzél. Ilyenkor alacsonyabb a tesztoszteron szint, pont ezért ellensúlyozni kell!

8. Ne drogozz, ne igyál, ne cigizz. Ezek mind erősen visszafogják a teszto termelést.

9. Szexelj sokat.

10. A zöldségek a barátaid, mint a brokkoli, kelbimbó vagy szinte az összes keresztes virágú.

11. Vidd le a testzsírod. A magas testzsír az ösztrogén jó barátja és a tesztoszteront csökkenti. A kettő hormon az anyag és az antianyag a szervezetben, örök harcban állnak egymással és az egyensúlyra törekednek.


jingjang,tesztoszteron,szexpartner12. Kerüld a szóját!

13. A tojássárgája a tesztoszteron előanyaga, napi 3 tojássárgája jót tesz a hormonszinted optimalizálásának, míg egészségügyi kockázatokat nem rejt magában.

14. Fokhagyma! Ha pár napig nem mész emberek közé akkor javasolt a mega dózis. Magas allicin tartalma miatt, pozitívan hat az LH-hormonra és ezáltal a izomtömeg növekedésre. Az már csak hab a tortán, hogy kéntartalma miatt lepucolja az ereket is. Gondolom Te is azt szeretnéd, hogy zubogjon, ne csak csurdogáljon.

15. Minimalizáld a stresszt. Ezt könnyű mondani, de sajnos nem egyszerű csinálni. Legkárosabban ez tudja befolyásolni az edzésed.

16. E-vitamin és az Omega 3 is szintén előnyős, ha csúcsra akarod járatni a hormonháztartásod. Az Omega 3 nem mellesleg a szív nagy barátja is.


17. Power lifting. Guggolás és a felhúzás a két legjobb gyakorlat, ha növekedni szeretnél. Azokat max röhögd ki, akik csak fekvenyomnak és bicepszeznek, mert az a két látványos strandizom. A szervezet egy egész, ha a láb nem fejlődik, minden mást visszafog a fejlődésben.

18. Sprintelj! A hosszútáv futás, a kortizol szintet növeli, de ha rövid szakaszos sprinteket vágsz le azok a T-hormont növelik. Egyik legkiválóbb sport erre a célra a squash, ahol nem monton futásra van szükség, hanem gyors sprintekre, irányváltoztatásokra és megállásokra. A szakaszos terhelés adalékként a szívnek is jót tesz.

19. A tonhal a magas D-vitamin tartalma miatt kiküszöböli sok hormonháztartást negatívan befolyásoló tényező hatását és egy osztrák kutatás szerint akár 90%-kal növelheti napi egy tonhal konzerv a tesztoszteron szintet. Most, hogy ez 90%, vagy nem, meg, hogy angol tudósok mit számoltak ki azt nem tudom, de ártani nem árthat, főleg a tonhal magas fehérje tartalma miatt.

20. Az előző pontban már érintettem, de a magas fehérjebevitel, a szóját leszámítva bármilyen forrásból, kiváló, hogy optimalizálja a hormontermelésed.