Sokat gondolkodtam rajta, hogy melyik lesz előbb. A hirdető vagy a látogató?

Abban biztos vagyok, hogy ez egy öngerjesztő folyamat, minél több a hirdető annál többen látogatják az oldalt. Minél több a látogató annál több a jó visszajelzés, így egyre többen is fognak hirdetni.
Ha viszont választani kell akkor azt mondanám, hogy a hirdetők az elsődleges. Egy üres oldal sok látogatóval semmit sem ér, míg ha van egy minimálisabb hirdetőszám, az már értékes információ a látogatóknak.
Első körben tehát cél minél több hirdetőt behúzni az oldalra, hogy meglegyen a kritikus tömeg. Ennek sajnos legális eszköze nem sok van.
Azt nem szeretném, hogy a hirdetők tudta nélkül feltöltjük hirdetéseiket. Nem a stílusom összelopkodni más oldalakról az adatbázist.
Adatvédelmi nyilatkozat nélkül pedig sms és hírlevél nem küldhető ki, hiába kecsegtet, hogy összeollózzuk a neten fellelhető adatbázisokat.
Hiszem, hogy az oldal van annyival jobb designban, felépítésben, felhasználói élményben és funkcióiban, hogy szép lassan kitermeli magát mindkét réteg. Ennek 3 alappillére a keresőoptimalizálás, linképítések a közvetlen forgalomért és pagerank erősödésért illetve pár nagyobb oldalon való PR-cikk megjelentetés.
A bannerünket is úgy terveztük, hogy az elsősorban a hirdetőknek és csak másodsorban a felhasználóknak szóljon. Az első léc amit meg kell ugrani tehát a 100 hirdető elérése. Társammal Zolival meg is állapodtunk, hogyha a 100-as szintet megugorjuk akkor egy durva lealjasodást csapunk az egyik közeli szórakozóhelyen. 100 hirdető és napi 300-500 látogató elérése után az oldal elkezdi majd kitermelni az utánpótlást az ajánlások és az értékes tartalom miatt. A következő húzós léc, majd a fizetősre való átállás lesz. Ennyire nem akarok előrerohanni, de az átálláshoz kell majd mindenképpen egy 600-800 hirdető akikből megmaradna egy 100-200, akikből lehet majd építkezni.
Ami a vérminimum, hogy az átállás mehessen: csak fotógaranciás hirdetések, 100% megbízhatóság, legalább 5000 egyedi látogató, Google első 5 helyezés valamelyike, hibamentes oldal és felhasználó barát hozzáállás. (gyors részletes válaszok elakadóknak, ötletláda használata stb)
Ezzel azért kicsit előre szaladtam. Ma este is jól beásom magam egy házi készítésű cigaretta társaságában a linképítés és banner csere-bere meghitt világába és remegve várom, hogy mikor jelenünk meg a Google keresési listában. Már várom azt a pillanatot, amikor felbukkan a jól ismert domain: www.szexpartnerindex.hu